TÚLÉLŐTÚRA

de nevezhetjük Morrisz 12-nek is

Kedves barátom, aki halált megvető bátorsággal felnőtt kíséret nélkül vágsz neki a Pomáz körüli erdőknek! Kemény fába vágtad a fejszédet, de ha figyelmesen követed az utasításokat, teljesíteni fogod a kihívást!

E túra Morrisz barátunk születésnapja alkalmából, egyszeri alkalommal kerül megrendezésre! Köszöntsd őt illően e napon, s járj kedvében, keresd örömét!

Tudnivalók:

A túra szintideje 4 (négy) óra, mely kényelmesen elegendő a 11.4 km teljesítéséhez.

A túra útvonalán néhány elrejtett kincs is található, mely nagy segítség a túléléshez!

Útvonalleírás

Az Árvácska utca 14/B előtti rajtból jobbra fordulva indulunk, s mindjárt el is kezdjük a szintemelkedést gyűjteni a meredek és hepehupás Rezeda utcán. Ennek tetejénél jobbra fordulunk a Liliom utcába, majd röviddel utána balra a Zsálya utcába. Ezen ütközésig megyünk, majd jobbra fordulunk (nem engedünk a Víztorony csábításának, mely bal felől látható). Néhányszáz métert a Szedd Magad kerítése mellett haladunk, és minden elágazásnál TARTS BALRA! Egészen addig, amíg úgy nem érzed, hogy már végképp elhagyni készülsz a Magyar Várat. Itt jobbra térünk szép nagy széles utunkról, hogy a Vár kerítésének bal oldalán végigmenve elérjük a Magyar Vár Nyugati Sarkát. Itt még bekanyarodunk jobbra a sarok mentén, de rögtön utána balra kanyarodunk a mező szélén. 300m után balra kanyarodunk, majd végig a nagyobbik utat követve nemsokára jobbra, majd egy nagy hármas kereszteződésben balra. (É47.6435211 K18.9920508) Ezt onnan lehet fölismerni, hogy bokrok között az út lefele indul, de már az elágazásból is jól láthatóan utána hamarosan egy jó nagy kaptató következik. Egyre sziklásabb úton haladva érjük el túránk első csúcspontját, a Majdán-hegyet (272 m). Nem megyünk föl egészen a hegytetőre, maradunk a széles, sziklás úton. Egy átmeneti kisebb lejtő (és sok-sok sár meg pocsolya) után balra kipillanthatunk az erdőből, látjuk a Szedd Magad-ot meg a Nagy-Kevély oldalát, majd ismét fölfelé kanyarodik az út az erdőben. Ahogy elérjük az emelkedő tetejét, jobbról, a Csúcs-hegy teteje felől becsatlakozik az útba a sárga jelzés. Ez minket nem zavar, továbbmegyünk a nagy széles sziklás úton, és hamarosan egy nagy elágazáshoz érünk. Ez a Majdán-nyereg. (É47.6380050 K18.9768641) Itt enyhén balra fordulunk egy jelzetlen úton, néhány méter múlva látunk egy kis elágazást balra, de nem megyünk be rajta, majd keresztezünk egy villanynyiladékot (hosszú keskeny erdővágás, ahol nincsenek fák, viszont van villanyvezeték). Innentől ezen a nagy széles úton haladunk kilométereken át. 300m után és 700m után is megkísért egy elágazás, de nem csábulunk el, haladunk a nagy úton fölfelé, túránk csúcspontja felé. Nemsokára elérjük a jobbról becsatlakozó Zöld jelzést, mely innentől velünk együtt halad az úton. (É47.628047 K18.985620) Az emelkedő is véget ér, és hamarosan meg is találjuk a pompás kilátással rendelkező Zöld-barlangot a kőfejtővel. Innen lejtésbe vált az út, egyre meredekebben haladunk lefelé a Zöld- jelzésen, jobb kéz felől elhagyjuk a Zöld+ elágazását, majd nagyon figyelünk, mert néhányszáz méter múlva, egy kis vízmosásvölgy keresztezése után nem sokkal a nagy útról balra lefelé leágazik a Zöld, és mi is. (É47.621430 K18.999896) 150m után balra különös kőbányát láthatunk, a legújabb kutatások szerint itt található Ős-Buda vára (Sicambria), több 10 méteres alagútrendszer, és több fejedelem (köztük Árpád) sírja is. Tovább haladva lefelé a zöld jelzésen nemsokára jobbra kanyarodunk, és bal kéz felé kilátunk a fák között az erdő szélén. Újabb elágazásnál balra fordulunk (követjük a nagy széles utat), nemsokára jön egy sorompó is, majd ahogy kiérünk az erdőből a bokrok közé, egy bő fél kilométer után a Zöld- jelzés elhagyja a széles utat jobbra. Mi maradunk a széles úton, 300m múlva egy másik kisebb út is elmegy jobbra, de mi ott is balra tartunk a nagy szélesen, aztán újabb 200m után nekimegyünk egy másik széles útnak. (É47.623327 K19.019178) Ezen balra kanyarodunk, Pomáz házai felé (jobbra a budakalászi kőbánya van). Itt határozottan lefelé haladunk, először enyhén, majd egy erősebb agyagos cserjék alatti lejtő után elérjük a Barát-patakot. Ezen átkelünk. Az irányt tartva megkapjuk az agyagos lejtő ellenpárját, egy meredek agyagos emelkedőt, túránk utolsó nagy erőpróbáját. Tetején, a Klisovác dűlőn balra kanyarodunk, majd az első keresztutcán (Madách Imre utca) jobbra. Utána balra megyünk a második keresztutcán (Németh László utca). Ezen kiérünk egy nagy széles aszfaltútra (Rákóczi), jobbra kanyarodva csak néhány métert haladunk, aztán balra vesszük utunkat (Víztorony utca). 50 méter után jobbra megyünk (Búzavirág utca), ezen egyenesen belefutunk egy néhány fából álló kis ligetbe, amin járólapok és egy kis lépcső vezet keresztül, bele egy árkos utcába. Az árkos utcán lemegyünk, és már újra a hőn áhított Árvácska utcában találjuk magunkat, ahol balra fordulva 300m után elérjük célunkat. (É47.640176 K19.021042)

Örömteli túrázást kíván a rendezőség nevében:

Tarján Dénes és Gabi

Rajt: Árvácska utca 14/B.